CONTACTEAZĂ-NE

INSPET TALKS | Emil Necula

INSPET TALKS | 2023

Bine v-am găsit la conversațiile cu și despre oamenii care au un impact în infrastructura energetică, în domeniul construcțiilor și în mediul privat de business românesc. Ne dorim să aducem în prim plan realitatea celor ce muncesc zi de zi, fie că sunt antreprenori sau angajați, să venim cu idei și povești cu sens, inspiraționale atât la nivelul personal cât și cel organizațional.

În cadrul acestei serii de conversații, invitatul de astăzi este Dl. Emil Necula, Directorul Comercial al companiei INSPET. Inginer specializat în Tehnologia Construcțiilor de Mașini Unelte, cu 30 de ani de experiență în domeniul construcțiilor, Emil Necula este parte a echipei INSPET încă de la începuturi, din februarie 1993. Pragmatic. Analitic. Responsabil. Atent la detalii. Promisiunile sunt literă de lege. Profesionalismul de care dă dovadă de 30 ani de activitate continuă și susținută în companie îl validează zi de zi.

Onorată să stăm astăzi de vorbă despre compania INSPET, despre activitatea Dvs., despre ceea ce înseamnă să fiți Director Comercial într-o companie de top cum este INSPET. Din ce mi-ați spus, v-ați început cariera în industria de apărare. Cum ați reușit apoi să integrați rigoarea specifică sectorului într-o companie de construcții?       

Ca inginer stagiar începutul a fost la o firmă a Ministerului Apărării Naționale, respectiv o unitate militară cu specific tehnic. Cu rigoarea, parte a rigoarei militare care include repectarea programelor, regulilor, promisiunilor și așa mai departe. După ce am fost validat ca inginer în acești 9, 10 ani în industria militară, am considerat că trebuie să iau o altă cale, cu noi oportunități. Și astfel am ajuns în cadrul firmei INSPET, în februarie 1993. La nici un an după angajarea mea în cadrul firmei, compania a reușit să se privatizeze prin metoda MEBO. A început un nou drum ca o firmă privată cu dezvoltare cu totul diferită, față de o firmă de stat și care a avut, după cum știți, un traiect exponențial. În cadrul firmei, am plecat de la inginer la santierul de construcții – „Cazangerie” se numea pe vremea aceea, urmând toate activitățile ca Inginer șef de șantier, cu activitate în șantierele din Pitești, Târgu Mureș, Târgu Jiu, Târgoviște, unde erau zonele de dezvoltare ale PETROM.

Ați început practic cu activitatea în șantiere?

În șantiere direct, unde m-am și format ca inginer. De data asta, constructor – inginer constructor. Cu reguli noi, cu abilități noi, cu oportunități, cu program total diferit față de firma în care lucrasem. A trebuit să preiau rigoarea, pentru că fiind după aproape 9 ani de zile, într-o firmă cu regim militar în ghilimele, dar civil, în sensul activității – rigoarea de acolo am transpus-o și în activitatea de aici, începând de la șeful de șantier, șef de lot, chiar la un moment dat lucruri care s-au perpetuat în toate activitatea pe care am avut-o. Cu siguranță m-a ajutat și mă ajută și acum, pentru că anumite reflexe create în ingineria de stagiar nu se pot schimba niciodată. E ca mersul pe bicicletă.

Organizare, disciplină, structurare, regim miltiar. Asta am făcut. Recunosc că mi-a plăcut. Natural am fost înclinat către zona asta. Mi-a plăcut zona asta – așa riguroasă, militară, militărească.

Dar cum v-ați ales calea de a deveni inginer?

Calea a fost oarecum creată din familie. Părinții mei au lucrat în industria asta. E o tradiție. După care structura școlară m-a dus în direcția asta. Profil industrial. Ultima promoție cu 5 ani, urmând Facultatea Mecanică. Mă numesc Inginer. Atât vreau să spun, deci nu există altă cale. Inginerul înseamnă să te poți uita în documentație, să poți gândi, să poți dezvolta idei pe baza a ce știi și ce ai învățat. De aici, la INSPET oportunitățile au fost cu totul și cu totul altele.

Vă văd mândru de profesie.

Da, sunt foarte mândru de profesia mea, de colegii mei ingineri și de viitorii ingineri. Sunt mândru și susțin această meserie până în pânzele albe. Este, cum să zic, o menire pe care o simt aproape. Fac o vârstă, am o vârstă, un număr … fac 30 de ani de INSPET. Nici nu îmi vine să cred. Am depășit 30 ani, deci în februarie 2023 fac 30 ani în INSPET.

Felicitări. Asta vă validează!

Ca o observație așa, pot să vă spun că semnătura pe cererea de angajare a fost făcută în ziua când Bill Clinton a fost ales la Casa Albă în prima legislatură.

Felicitări! Felicitări pentru toată activitatea.

Nu a fost o activitate ușoară, asta e clar. Meseria de inginer și probabil că și structura mea mă ajută în sensul că în fiecare zi trebuie să citesc ceva nou sau să mă dezvolt, să cercetez și să caut soluții noi, să iau decizii rapide, să pot coordona un grup sau anumite activități.

Apropos de viața în INSPET. Asta este viața în INSPET. Adică activitățile de zi cu zi. Relaționare cu toate compartimentele, pentru că acesta e specificul. Relaționare cu toți furnizorii externi, deci cu mulți parteneri externi. Că sunt din țară, că sunt din Europa, că sunt din țări non-UE. Situația globalizării ne-a dus în zona de a comunica cu orice posibil furnizor care poate asigura condițiile tehnice și impuse din proiectele pe care le avem.

Este esențială coordonarea achizițiilor și aprovizionării.

Pe de o parte, pe proiectele care urmează a fi licitate și a încerca să le câștigăm. Pe de altă parte, pe proiecte pe care le-am câștigat și pe care trebuie să le derulăm, să le ducem la bun sfârșit și pecuniar și ca timp de execuție și ca vehicul al calități, calitatea lucrărilor executate. Lucruri care nu pot fi ocolite, în nici un caz.

Sau predictibile, aici mă refer la ultimii 3 ani. Ultimii 3 ani au adus schimbări mari la nivel macro. 

Din păcate, ultimii 3 ani nu au fost predictibili. A fost o perioadă foarte grea. Chiar mai grea decât în criza anterioară, criză economică, având în vedere situația din Europa și războiul din Ucraina, în primul rând. Cred că un pic în avans de război începuse o criză energetică puternică, cu creștere puternică a prețurilor. La gaze și materii prime, în special, pentru că sunt legate. Am avut proiecte în derulare în perioada asta, foarte greu au fost de dus la capăt, au fost negocieri, multe ca să încercăm să obținem rezultatele scontate. Am reușit să le ducem la capăt cu bine. Se pot vedea. Proiectele sunt în fază finală în situația asta. Din păcate, situația războiului nefiind încă foarte clară, a dus și la foarte multe pierderi de trasee ale materiilor prime.

Având în vedere că s-au rupt anumite lanțuri de aprovizioare, nu uităm că Ucraina era primul producător de metal din Europa și cel mai mare producător metal.  Cu ocazia, asta războiul a distrus toată industria metalurgică din Ucraina și atunci toți furnizorii noștri au găsit, au căutat alte căi pentru materii prime. A fost China, că a fost Africa, că a fost America de Sud. Lucruri care au dus la creșteri exponențiale de prețuri în perioada asta de reașezare. Chiar și speculative, foarte multe speculative. După care găsindu-se anumite noi căi de a procura materiile prime, prețurile au început să se așeze. Să scadă.

Prețurile au început să scadă, oarecum s-au dus într-o zonă de staționare, pe un plafon. Sperăm să rămână așa și următoarele luni. Vom vedea.

Evoluția prețurilor a fost ascendentă. După care a fost o plafonare. Și acum, chiar și după o scădere, o scădere după o plafonare. Presupun eu că în perioada de iarnă vor mai crește un pic, având în vedere cererea mare de energie

Din păcate, prețurile de execuție a lucrărilor au rămas în urmă. Sunt fixe – conform proiectelor și licitațiilor câștigate.

Aici cred că este un echilibru pe care trebuie să-l păstrați ca Director Comercial.

Ca Director Comercial în cadrul firmei, este foarte important să reușesc să obțin profituri din negocierile punctuale cu fiecare furnizor. Pentru că aici se pot obține anumite profituri. Pe partea de manoperă, unde manopera este deja în urmă cu creșterile de prețuri, cu inflația, atunci reușim să creăm un echilibru între procurarea materialelor prime și utilajelor și manopera. Atunci creăm un echilibru.

Utilajele care sunt în proiectele pe care le executăm. Deci noile proiecte la care participăm sunt de o complexitate destul de mare.

Destul de mare, în condițiile în care dumneavoastră sunteți o persoană extrem de riguroasă și cu standarde înalte de calitate. Adică sunt foarte complexe.

Da, sunt de fapt foarte complexe. Și din punct de vedere mecanic și din punct de vedere electric, din punct de vedere automat, al automatizărilor. Nu mai există echipamente care nu pot fi integrate într-un sistem de automatizare sau de transmitere de date sau culegere de date. Deci lucrurile sunt mult mai complexe decât cred mulți alții din exterior. Ar trebui ca tinerii ingineri care se pregătesc în momentul ăsta în facultăți și chiar și cei care vin din zona școlilor profesionale să fie foarte atenți la zona asta în care lucrăm noi.

Zona noastră este grea din punct de vedere al faptului că e un pic de zic așa, libertate, care ar putea fi tradusă în altceva. Dar din punct de vedere tehnologic, dotarea firmei noastre, cerințele noilor proiecte suntem pregătiți și putem face față pentru orice tip de proiect și de orice nivel tehnic și tehnologic. Și atunci chiar îi rog să se ia în seamă că activitatea într-o firmă de construcții în zona noastră să zicem energetică, apă, canal și mai departe este foarte, foarte ofertantă și tehnologic și din punct de vedere a faptului că îți dezvolți capacitățile inginerești. Competențele. Au de la cine învăța și au și cu ce să învețe, adică echipamente și utilaje, tehnologie nouă pe care nu foarte multe firme din România le au.

Îi invit să calce pe urmele noastre. Au de unde învăța. Au proiecte în România și în Europa și în zona energetică vor fi foarte multe proiecte. Urmează câțiva ani de zile foarte grei – în sensul cu foarte multe proiecte simultan.

Simultan și pe mai multe direcții, adică vorbim de gaze naturale, vorbim de apă, de canalizare.

Cu siguranță sunt foarte multe licitații pe zona distribuției de gaze naturale, unde putem spune că am fost pionieri în zona echipamentelor și utilajelor pentru polietilenă. Lucrări de canalizare și aducțiuni de apă. Transport țiței, respectiv firmele de transport țiței de la CONPET. Industria de gaze, că este vorba de ROMGAZ, DISTRIGAZ sau TRANSGAZ. Vor fi foarte, foarte multe lucrări și de mare complexitate. Deci anul 2024 va fi un an foarte plin și foarte important pentru industria noastră de construcții. Chiar foarte, foarte multă muncă și având în vedere că firmele sunt din ce în ce mai puține va fi foarte greu. Dar vor fi foarte multe locuri de muncă în zona asta, în special a noastră. Se vor crea locuri de muncă.

Ca forța de muncă, cum cum stați?

Forța de muncă din firma am reușit să o împrospătăm. Să alegem oameni care pot să facă față noilor provocări tehnice și tehnologice. Și oameni care își doresc să învețe. Este foarte important să își dorească să învețe, pentru că altfel muncești degeaba și rezultatele pot fi nu foarte bune.

Pot chiar să mă laud. Toți inginerii care au trecut prin mâna mea în ghilimele, în sensul că în compartimentele unde am fost șef șantier la Videle vreo 10 ani de zile, când am fost Director Comercial, vreau să vă spun că nici un inginer care a trecut prin mâna mea nu a plecat cu lucrurile neînvățate. Au învățat foarte mult, toți au mers mai departe, toți au promovat. În INSPET, poate chiar și la alte firme, dar toți au trecut prin mâna noastră și au fost foarte, foarte încântați că au avut ce învăța.

Da și pentru că probabil, cel mai probabil și atitudinea Dvs. a fost de mentorat.

Da. Aici recunosc că nu am avut secrete, n-am păstrat pentru mine secrete. Am fost tot timpul lângă ei. I-am susținut și cum spuneam la început respect ingineria foarte mult și atunci i-am format și în orice și-au dorit și au vrut să facă, i-am susținut.

Chiar voiam să vă întreb care credeți că sunt rolurile principale ale unui manager bun? Dar deja mi-ați răspuns.

Cred că din punctul meu de vedere un manager bun trebuie să fie în primul rând un om cu abilități de comunicare foarte bune. Începând cu colegii, cu subordonații, cu celelalte compartimente, cu șantierele, conducerea executivă a firmei. Apoi să știe să ia decizii foarte rapide și corecte, pentru că altfel în industria noastră nu prea ai timp să te gândești. Lucrurile trebuiesc făcute rapid și corect. Și, din păcate, în ghilimele să spun așa lucrările trebuie să fie urmărite de la început până la sfârșit. Orice activitate pe care o desfășori trebuie urmărită din cap în coadă, ca să poți să ai garanția că toate sunt rezolvate corect. Și bine executate.

Iar aceste calități de comunicare pe care le considerați a fi beneficii importante în rolul de manager, le-ați avut întotdeauna sau vi le-ați cultivat?

Nu. Ar fi aberant să spun că le-am avut totdeauna. Le cultivi. Pentru activitatea de conducere nu le ai de pe băncile școlii. Activitățile de manageriat le creezi în timp, trecând prin anumite etape ale vieții de inginer, de șef de șantier, de director, de șef de compartiment. Nu se poate direct să ajungi manager, n-ai cum. Eu am avut un mare avantaj că în poziția în care sunt acum, în zona asta de comercial, am fost ajutat de cei 10 ani de zile petrecuți în șantier, ca șef de șantier.

Pentru că știam exact ce înseamnă un șantier, șantierul fiind baza – celula de bază a activității firmei noastre de construcții. Știam exact ce se cere, știam exact cum să abordez problemele, deci m-a ajutat foarte mult. A fost esențial.

Deci dacă ar fi să vă rog să dați un sfat tinerilor care pornesc la drum (drum profesional) – care ar fi acesta? 

Cred că sfatul meu ar fi să își dorească să învețe. Dacă nu își doresc să învețe, n-au nicio șansă oriunde s-ar duce. Am și o maximă pe tema asta. am reținut-o că suntem în sfera TikTok-ului, care spunea așa: „Un drum care devine o povară – renunță la el. Ia-ți altă cale!” Pentru că dacă vezi că nu poți să duci ceva, ceva care te doare, care îți creează dificultăți, ocupă-te de altceva. Deci le doresc să vină să învețe. Au ce învăța și cu siguranță vor avea și satisfacții, pentru că e cea mai bună satisfacție munca pe care o faci. N-ai satisfacții în munca pe care o faci, deja devine complicat din punctul meu.

Dacă nu îți face plăcere munca și nu ai satisfacția a ceea ce faci, este chiar greu să duci și traiul de zi cu zi. E complicat.

Spuneam că ultimii 3 ani au adus multe schimbări la nivel macro, nu au adus predictibilitate deloc. Ne referim aici la pandemie, la războiul din Ucraina, la inflația tot mai mare. Ce măsuri ați luat pentru a face față consecințelor imediate ale prețurilor ridicate atât la materiile prime, cât și la energie?

Ca să fac o paranteză, având în vedere că nu am amintit anterior, perioada pandemiei pentru noi ca firmă INSPET și pentru compartimentul comercial în special, nu a însemnat nici un fel de blocaj. Nu au existat zile de concedii medicale decât când a fost cazul. Activitatea a continuat zi de zi, conform programului. Nu a existat lucrul de acasă. Firma și-a desfăurat activitatea în mod normal. Datorită măsurilor luate de noi – în șantiere, în birouri, în zona de trafic, pentru cine intra și ieșea, deci am respectat regulile impuse la vremea respectivă și am avut cu mici excepții rezultate ok. Din punct de vedere al creșterilor de prețuri care au fost spectaculoase – acestea au solicitat o gândire nouă asupra activității din cadrul firmei. Respectiv consumurile mari de energie electrică în zona fabricii de producție industrială FPI-ului și respectiv a consumului de combustibili fosili din zona auto.

Și ne referim aici la PLATFORMA Industrială Vest Ploiești.

În zona asta există un mare consumator de energie electrică, respectiv mașina de curbat țevi, această tehnologie prevede curbarea țevilor din oțel prin inducție. Sunt puteri foarte mari dezvoltate și în condițiile astea am ales soluția implementării unui parc fotovoltaic. Soluția care se pare că a fost foarte, foarte bună, având în vedere că parcul a fost dezvoltat și implementat și pus în funcție la capacitate cam de 200 de kW amperi. Ceea ce duce la acoperirea în mare măsură a consumului bazei industriale. Pentru că baza industrială mai cuprinde și aparatele sudură, aparatele de polizat și așa mai departe. Pe de altă parte, cu ocazia faptului că am reușit să avem un consum din energie verde, un parc fotovoltaic INSPET, proprietatea INSPET am renunțat și la flota auto pe combustibil fosili, respectiv pe motorină și am implementat o flotă nouă, 100% electrică. Și tot cu această ocazie, ca să putem să fim independenți 100%, ne-am și implementat programul de a pune în funcțiune stații de încărcare autonome pentru mașini electrice, 1 în baza industrială și 2 la sediul firmei, în Democrației 15. Rezultatele se pot vedea economic cu siguranță, pentru că nu mai sunt consumuri de motorină, motorină care a tot variat ca preț și a tot crescut. Consumurile electrice sunt mult mai mici. Reducem și poluarea. Cât de puțin, dar reducem poluarea. Iar autonomia noastră, zona asta de desfășurare în cadrul firmei este mult mai mare, ne ajută foarte mult zona asta. Avem și un program mai liber să zic așa, avem mașini la dispoziția tuturor salariaților care au nevoie să rezolve probleme în cadrul firmei: că sunt la Baza Industrială Vest, că sunt la furnizorii din interiorul Ploieștiului sau din zona apropiată Ploieștiului –  lucru care ajută, oferă o felxibilitate mai mare, viteză de reacție bună.

Există un număr de chei la firmă care pot fi folosite pentru task-uri de serviciu. Mașinile pot fi folosite de oricine este angajat INSPET și are carnet de conducere. Rezolvă problema – predă cheia înapoi, deci un program foarte flexibil.

Cum arată o zi din viața Dvs. profesională? Cum arată o zi în INSPET? Venim dimineața la birou și … 

Din fericire pentru mine o zi de muncă la INSPET nu seamănă cu cealaltă zi.

E bine că spuneți din fericire!

Din fericire pentru că altfel ar fi devenit monoton. Cel puțin pentru mine, ar deveni foarte monoton. Deci o zi începe cu programul de dimineață cu verificarea activităților zilelor trecute, evoluția comenzilor, evoluția livrărilor. Activități pe care le purtăm împreună cu colegii noștri de la aprovizionare. Eventualele probleme apărute în șantiere, care sunt aproape zilnice, solicitări telefonice, solicitări scrise – pe care trebuie să le rezolvăm rapid pentru că șantierul este primul lucru care trebuie ajutat și respectat.

După care, în zona comercială, încep 2 tipuri de activități – pe o parte contactarea și contractarea de noi furnizori și negocierea de contracte aferente proiectelor la care lucrăm. Care înseamnă oarecum muncă mai apăsată pentru că sunt contracte, sunt propuneri, se fac reveniri, se discută, se negociază. Pentru a ajunge în final la o semnare de contracte avantajoasă de ambele părți. Este un mix.

Și pe de altă parte este și activitatea comercială, respectiv zona aceasta. De vânzare și cumpărare de servicii, deci serviciul de vânzare către potențialii cumpărători reprezintă fabrica de curbe. Sunt foarte mulți solicitanți pentru a fabrica curbe, de dimensiuni începând cu 3 țoli, până la. 24, 28 de țoli, pentru toată industria de gaze naturale și apă din România. Deci toți colegii noștri din firmele de construcții, fie că sunt de la Târgu Mureș, de la Constanța, că sunt de la București, că sunt din Arad –  apelează la noi. Și această activitate comercială este o sursă de venituri pentru INSPET, importantă. O echipă de oameni care se ocupă de aceste activități este tot timpul în priză. Să asigură un curs relativ continuu de activitate și pe de altă parte, este un plus pentru partea financiar contabilă a firmei. Deci asta înseamnă partea comercială de care mă ocup în fiecare zi, plecând de la cereri de ofertă, oferte transmise, comenzi transmise în zona de relații comerciale însemnând facturi de avans, facturi finale pentru produsele pe care le vindem. Deci cam asta înseamnă o zi. O zi plină și cum am spus în fiecare zi alte cerințe, alte priorități, alte provocări, chiar alte provocări. Sunt anumite activități care sunt chiar provocări. Lucuri cu care nu ne-am mai întâlnit. Trebuie să facem research, furnizori noi, piața europeană.

Recunosc că în primul rând suntem foarte apropiați de furnizorii noștri tradiționali. Avem un parteneriat corect și suntem un pic mai aproape de ei, încercãm sã rezolvăm cu ei marea parte a problemelor. Dar având în vedere că dezvoltarea noastră la INSPET s-a diversificat destul de mult (s-a revenit asupra lucrărilor din zona de distribuție gaze politilenă. A apărut și noua zonă de dezvoltare imobiliară. S-a dezvoltat și zona tradițională de transport gaze naturale. Toate acestea au dus la o dezvoltare foarte mare a bazei de furnizori. Avem implementat un sistem de management integrat pus la punct destul de bine, în cadrul căruia avem toți furnizorii pe care îi verificăm anual. Avem criterii de verificare. Criterii pe care le transmitem anual și la care ne răspund. Sunt furnizori care au ieșit din zona noastră, pentru că nu mai respectă criteriile. Că nu-s la standardele care sunt solicitate sau că și-au pierdut anumite autorizări și mai departe, dar sunt și foarte mulți furnizori noi. Deci la toate să zic așa verificările, în cadrul verificărilor avute cu beneficiarii asupra sistemului integrat au fost ok, totdeauna.

Adică respectă niște proceduri. Din cap în coadă. Nu există lucruri care să nu fie prinse într-un proces trasabilitate. Mai sunt anumite lacune pe care încercăm să le acoperim. Încercăm să mai educăm unde e cazul, dar respectăm procedurile. Lucru care ne ajută foarte mult.

Proiectele noastre durează 6 luni, 1an, 2 ani de zile, iar trasabilitatea ne ajută foarte mult la verificarea proiectului și activităților din cadrul proiectului. Și atunci respectăm cu strictețe.

Duceți rigoarea aceasta din zona profesională și în latura personală? Acum, la finalul discuției, facem un „focus on you”. Să îl cunoaștem pe Directorul Comerecial și altfel.   

Da, cred că duc rigoarea și în sfera personală.

Din din ce vă luați creativitatea și energia pentru viața de zi cu zi, ce hobby-uri aveți?

Știți că toată lumea spune că să-ți încarci bateriile, nu știu, mi se pare o expresie depășită. Este clar că dacă n-ai satisfacții și în zona privată, nu reușești să ai succes nici în activitatea profesională. Deci îmi iau doza mea de libertate din sport. Plecând de la când jucam pe linia întâi fotbal și mai nou, în ultimii ani de zile, tenis de câmp. Și, bineînțeles, urmărind sport ca orice bărbat, fotbal, orice sport. Vacanțele și călătoriile. Aici în zona asta. Probabil cănd mă voi retrage o să revin și la vechea mea pasiune de a desena, sunt curios, nu știu sigur.

Și bineînțeles zona de IT, calculatorul legat de mână și acasă, și la serviciu. Telefoane. Tablete. Trebuie să fim updatați.

Dacă ați putea să schimbați o alegere pe care ați făcut-o în viața Dvs. profesională, care ar fi aceasta?  

Nu aș schimba nimic. Pe de o parte că partea inițială a carierei mele că inginer a fost dictată de epoca comunistă, în sensul că am primit repartiție guvernamentală. După ce am terminat Facultatea, am fost repartizat după șefii de promoție, pentru că exista pe vremea aia prioritate de comună.

Și eu fiind în comuna în care există această fabrică, am luat repartiție acasă, aproape. După care, cred că INSPET a însemnat de fapt pentru mine o dezvoltare pe care nu credeam că pot să o am. Și pe plan profesional, și pe plan uman, și pe plan al comunicării. Nu vedeam așa liber cum sunt în comunicare acum. Adică activitatea de director comercial se bazează pe comunicare, pe încredere de sine. Dar incredibil de repede, m-am adaptat la zona asta.

Înseamnă că a existat chimie și v-ați integrat foarte bine în echipă.

Pot să vă spun și eu un exemplu simplu. Predarea funcției de către fostul director comercial către mine a durat 15 minute.

Da, cu ghilimelele de rigoare aveați o bază solidă. Deci e clar. Cursul a fost cel corect ales. Și se validează după 30 de ani de activitate.

Deci DA – vă spun că n-aș schimba nimic.

Felicitări în același timp.

Mulțumesc. Mi-am dorit întotdeauna pe unde am fost, în orice zonă am fost să obțin satisfacție în ceea ce fac. Și să dezvolt oamenii. Să suțin oamenii, pentru că eu cred că cel mai important aspect într-o firmă este colectivul de oameni.

Putem să avem mașinile cele mai scumpe, dacă nu avem oameni … degeaba. Deci eu cred că echipa este cea mai importantă, oamenii.

Îmi doresc să continuăm aceste discuții și să ne împărtășiți din experiența pe care o aveți.

Sigur. Cu siguranță, vor fi și noi lucruri care vor apărea. Multe și de folos și pentru noi și pentru tinerii care ne vizualizează. Tinerii nu trebuie să ocolească INSPET și nu neaparat INSPET, ci nu trebuie să ocolească domeniul, domeniul de construcții, de infrastructură de fluide.

A fost, este și va fi un domeniu cu o dezvoltare continuă.

Acest Podcast a fost prezentat de INSPET, companie românească, descendentă directă a unei istorii de șapte decenii de performanță în industria de petrol și gaze. Dacă v-a plăcut această conversație și credeți că putem fi inspiraționali pentru prietenii voștri, vă invităm să o dați mai departe și să arătăm împreună că și în România se poate, important este să vrem și să fim dispuși să muncim!

Puteți afla noutăți și mai multe informații despre compania INSPET pLinkedIn, pe Facebook, pe YouTube și din site-ul www.inspet.ro.  

Până la următoarea întâlnire vă dorim să fiți inspirați în tot ceea ce faceți!